ده ترفند جهت خنک نگه‏داشتن قطعات کامپیوتر
نوشته شده توسط : منتظر

3- در هنگام نصب خنک کننده CPU باید به این نکته توجه شود که میزان حساب شده این از خمیر سیلیکن (خمیر هادی گرما) در میان پردازشگر و رادیاتور فن ریخته شود. چرا که هنگام گرم شدن پردازشگر، انرژی زیادی نیز مصرف می‌شود.

4- بهتر است کامپیوتر در مکان خنکی قرار داده شود. ارتباط مستقیم با نور آفتاب و یا هر منبع گرمایی دیگر مانند لامپ‌های هالوژن باعث گرمای بسیار زیاد کامپیوتر می‌شوند.

5- کامپیوتر احتیاج به فضایی کافی برای گردش هوایی مؤثر می‌باشد. این مسئله علی‌الخصوص برای نوت‌بوک‌ها صدق می‌کند. توجه داشته باشید که به هیچ وجه کامپیوتر را بر روی متکا، پتو و یا هر چیزی که به گونه‌ای دریچه‌های هوا را مسدود کند قرار ندهید.

6- کیس کامپیوتر و همچنین در صورت وجود، فیلترهای هوا، باید به صورت منظم تمیز شوند تا از گرد و خاک بر روی کامپیوتر محافظت شود. جمع شدن گرد و خاک می‌تواند باعث ایزوله شدن قطعات الکترونیکی شده، مانع جریان هوا شده و اینگونه هواگیری را با دردسر مواجه کنند.

7- یکی از مسائل مهم دیگر برای سیستم جریان هوای عالی و کافی می‌باشد. به همین علت هم مسئله زیر صدق می‌کند:
جلوگیری از ایجاد کابل‌های تو در تو، زیاد و به هم پیچیده در کیس سیستم.
برای این کار کافی است هر کدام از کابل‌ها را به کابل مورد نظر ارتباط داده و سپس آنها را از سیستم مدیریت کابل‌ها عبور داد.

8- برای خنک نگه داشتن آن دسته از قطعاتی که در مسیر مستقیم جریان هوا نمی‌باشند، یک سیستم خنک کننده مؤثر و هدف دار بسیار مهم است.

9- بهتر است به فکر یک خنک کننده آبی نیز برای پردازشگر خود باشید، چرا که هم سیستم خنک کننده‌اش بسیار عالی می‌باشد و هم صدایی کمتر از صدای خنک کننده‌های عادی دارد.

10- از آنجا که در نوت‌بوک‌ها، خنک‌کننده‌ها و دریچه‌ها کوچک‌تر می‌شوند، مسئله استفاده از سیستم خنک کننده مناسب بسیار مهم است. یک خنک کننده ماهرانه و متناسب می‌تواند عمر دستگاه و بدنه را تا چند سال افزایش بخشد.

 

منبع:ترفندستان گل یاس


اوکسین ادز معتبرترین و بزرگترین سیستم کسب درآمد وبمسترها


:: برچسب‌ها: ترفند , کامپیوتر ,
:: بازدید از این مطلب : 510
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 آبان 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: